Zeppelin logo

Ofte stillede spørgsmål


Tager I praktikanter?

På Teatret Zeppelin har vi lejlighedsvis både skolepraktikanter, virksomhedspraktikanter, løntilskudsmedarbejdere og elever i scenekunsttjeneste (skuespillerelever, scenografelever o.l.).

Du kan holde øje med ledige stillinger her, eller sende en uopfordret ansøgning til lasse@zeppelin.dk (adm. leder) eller til mie@zeppelin.dk (kunstnerisk leder).

Tager I imod dankortbetaling?

Nej. Vi tager desværre ikke dankort på teatret, men vi tager både imod kontanter og MobilePay.

Kan vi købe mad på teatret?

Øverst i teaterhuset har vi Kaféen. Kaféen serverer ikke mad, men slik, chokolade, snacks, vand og varme drikke samt øl og vin. Kaféen har kun åbent for salg i weekender og på hverdage i efterårs- og vinterferien (uge 42 og uge 7).

Må vi spise madpakker på teatret?

Det er tilladt at spise sin medbragte mad i Kaféen på 3. sal. Kaféen lukker dog, når sidste forestilling er sat i gang, så hvis I er en skoleklasse, der vil spise i Kaféen efter forestillingen, skal I aftale det med teatrets personale på forhånd.

Spiller I også for voksne?

Teatret Zeppelin er et skole- og familieteater, men vores forestillinger henvender sig til alle! Voksne bliver ofte rørt og imponerede over vores forestillinger, og vi oplever, at folk får noget forskelligt ud af dem, alt efter (livs)erfaring.
Indimellem har vi også forestillinger kun for voksne. Det sker f.eks. årligt under CPH Stage, når afgangseleverne fra Copenhagen Acting School spiller deres afgangsforestilling i vores sal.

Er der nummererede pladser?

Vi har ikke nummererede pladser, men vi har en optimal publikumsopbygning, som sikrer, at alle ser godt. Så du behøver ikke at stå klar foran dørene, længe før de åbner, for at få en god plads. Den ekstra tid kan du i stedet bruge med varm kakao eller sodavand i vores hyggelige café på 3. sal.

Mit barn er ikke gammel nok, må jeg tage det med alligevel?

Aldersgrænsen på de enkelte forestillinger bedes respekteres. Grænsen er sat af en velovervejet grund. Det handler først og fremmest om at sikre børn et godt møde med teatrets verden. Derudover handler det om at sikre de andre gæster i salen en god oplevelse samt skuespillerne rimelige arbejdsvilkår uden for mange forstyrrelser.
Der kan dog være undtagelser hos nogle gæstespil for de yngste, hvor man tillader f.eks. spædbørn at komme med ind i salen. Kontakt os på forhånd, så du er sikker på reglerne, før I står på teatret.

Er det muligt at bytte de billetter, jeg har købt?

Du er altid velkommen til at kontakte os på billet@zeppelin.dk eller tlf. 33220478 (telefontid: hverdage 9-15) for at forhøre dig om mulighederne. Vi kan desværre ikke love, at du kan få byttet til en anden dag, da der kan være udsolgt. I udgangspunktet er der ifølge købeloven ikke returret på teaterbilletter (mere info om vilkår her).