Holdet bag Mælkebøttereglementet
I auteur-processen sætter alle sit præg på forestillingens udtryk. I løbet af Mælkebøttereglementets tilblivelse, har vi lavet interviews med hele holdet bag. De er løbende offentliggjort på vores instagram og facebook, men vi har også samlet dem her.
Rasmus Christner Månsson
Rasmus har hjulpet med at bygge scenografien, og han laver lyddesign. Når forestillingen spiller, sidder han bag pulten og afvikler – han trykker på knapperne på de rigtige tidspunkter!
Rasmus synes, det er spændende at være en del af auteurprocessen og at se forestillingens udvikling fra ingenting til færdig.
Hvis Rasmus skulle skrive en regel til er Mælkebøttereglement ville den være:
Vi skal være gode ved hinanden
Louise Borcher Petersen
Louise arbejder med kommunikation og formidling af forestillingen. Hendes vigtigste opgaver er at vejlede lærere og at lave undervisningsmateriale.
For Louise er arbejdet allersjovest, når hun møder de andre på produktionen og husets gæster. Hun har en stor interesse i alle slags mennesker.
Hvis Louise skulle skrive en regel til et Mælkebøttereglement ville den være:
Alle har ret til frihed og leg
Tina Kornerup-Bang
Tina har været rekvisitør på Teatret Zeppelin i 11 år. Hun finder og laver alle rekvisitterne. Rekvisitterne er de ting, man kan flytte rundt på på scenen, fx kæmpemælkebøtten på billedet, som skal bruges i Mælkebøttereglementet.
Hun elsker både at gå på skattejagt efter de helt rigtige rekvisitter og at skabe dem fra bunden.
Hvis Tina skulle skrive en regel til et Mælkebøttereglementet ville den være:
Vær tro mod dig selv
Rebecca Rønde Kiilerich
Rebecca spiller Inger i Mælkebøttereglementet. Hun er den ældste af pigerne på Himmelbjerghjemmet, hun vil gerne bestemme, og så elsker hun slik.
Rebecca synes, det er allersjovest under prøverne, når der opstår noget uventet ud af en absurd situation og det ender i grineflip. Og så kan hun godt lide følelsen af, at alle har et fælles projekt.
Hvis Rebecca skulle skrive en regel til et Mælkebøttereglementet ville den være:
Du er ubetinget værd at elske – lige meget hvad!
Cecilie Josefine Bangsgaard Glæsel
Josefine spiller Lille-Marie i Mælkebøttereglementet. Lille-Marie er den nye pige på Himmelbjerghjemmet.
Josefine er i scenetjeneste i praktik som skuespiller, og hun synes, at hun lærer virkelig meget af auteurprocessen, der adskiller sig fra den måde, hun er vant til at arbejde på. På skolen får man et færdigt manus. Men i auteurprocessen er der kun en skitse og en struktur, som alle skuespillerne hjælper med at fylde ud.
Josefine kunne ikke nøjes med én regel, så hun har fundet på to regler til sit Mælkebøttereglementet
1) Det er nok, at du er dig
2) Kan du tænke det, kan du gøre det
Maria La Cour
Maria er skuespiller i MÆLKEBØTTEREGLEMENTET, og spiller Jena, der er en temperamentsfuld og stærk overlever.
Maria synes, at det bedste ved hendes arbejde er, at man kan lege og nørde sig ind i universet, rummet og samspillet med de andre. Hun synes, at det er fantastisk at være en del af en kreativ proces, hvor alle byder ind.
Hvis Maria skulle skrive en regel til et Mælkebøttereglementet ville den være:
Livet er dit, lev det som du vil
Theresa Hedelund Jensen
Theresa er den fjerde skuespiller i Mælkebøttereglementet. Hun spiller Kirsten, som bruger Gud og sin fantasi til at komme gennem svære ting.
Theresa synes, at det er sjovt at lege i scenografien og at være meddigter af karakterer, form og fortælling sammen med resten af holdet.
Også Theresa havde svært ved at holde sig til én regel, så hun får to med til sit Mælkebøttereglement:
1) Det er forbudt at mobbe, mobning forhindrer os i at spire og gro
2) Alle pædagoger skal have uddannelse og løn, som svarer til det enorme ansvar det er at passe på vores børn i et trygt, nysgerrigt og legesygt læringsmiljø
Camilla Schack
Camilla er PR-medarbejder og sørger for, at alle informationer om Mælkebøttereglementet kommer ud til Zeppelins gæster, fx på Facebook, Instagram og hjemmesiden.
Camilla elsker, at hun kommer rundt i hele huset, når hun skal tage billeder af og skrive små historier om hverdagen på teatret, og at hun får stukket en pensel eller en saks i hånden, når der behøves hjælp med en rekvisit.
Hvis Camilla skulle skrive en regel til et Mælkebøttereglement, ville den være:
Mød verden med nysgerrighed
Lasse Frank
Mie Brandt
Mie er manuskriptforfatter, auteur og instruktør på Mælkebøttereglementet.
Hun elsker alle aspekter af sit arbejde, både researchperioden, der danner forestillingsgrundlaget og er der, hvor hun begynder at forestille sig værket på scenen og prøveperioden, der er hårrejsende spændende. I prøveperioden holder Mie aldrig fri, hun bruger alle sine evner, løser en masse udfordringer, forsøger at holde humøret, når processen er gået i stå, og takler talentkriser.
Hvis Mie skulle skrive en regel til et Mælkebøttereglementet ville den være:
Du er unik og fantastisk og har den samme ret til at være på jorden som alle andre
Maria Ipsen
Maria sparrer med scenografen og udvikler kostumer ud fra scenografens tanker om forestillingens visuelle helhedsudtryk. Hendes titel er kostumier. Hun finder både tøj i butikker, som hun syr om, og hun skaber kostumer helt fra bunden.
Maria synes, at det sjoveste er, når en tanke på en tegning i 2D bliver omformet til virkelighedens 3D.
Hvis Maria skulle skrive en regel til et Mælkebøttereglement, ville den være:
Man skal altid sige godnat til hinanden, før man falder i søvn.
Johanne Eggert
Johanne har lavet scenografien til Mælkebøttereglementet. En scenograf står for det visuelle design af rum og kostumer, og arbejder tæt sammen med instruktøren.
Johanne synes, det er sjovt at skabe en historie med andre, og at se skuespillerne gøre hendes rum levende. Det er spændende, når skuespillerne overrasker hende ved at bruge rummet på en måde, hun ikke havde forudset, men også fantastisk, når de bruger rummet præcis på den måde, hun havde håbet.
Johanne har to regler til sit Mælkebøttereglement:
1) Mist aldrig modet, der er en dag igen i morgen
2) Respektér dine egne drømme
Laura Sylvester Walters
Laura har været instruktørassistent på Mælkebøttereglementet. Hun har været Mies sparringspartner i auteurprocessen og ansvarlig for dokumentation..
Laura sætter særligt pris på de tidspunkter, hvor de bryder gennem ”frustrationsmuren” og finder guld på den anden side. Det er en totalt euforisk fornemmelse. Og så har det været helt særligt at danne en fælles front med Mie, for hende og Laura har begge taget auteuruddannelsen og derfor har de samme referencerammer.
Hvis Laura skulle skrive en regel til et Mælkebøttereglementet ville den være:
Det er okay at være følsom